Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du betalar själv returfrakten (99 kr), detta debiteras vid återbetalningen av plagget. För retur måste du följa stegen som du hittar under rubriken "Vid retur, gör så här". Om du retunerar utan att meddela oss och betalar frakten själv debiterar vi 99 kr för arbete. Returen ska lämnas in för leverans senast två veckor efter en påbörjad retur. Returer som lämnas in för leverans 14 dagar efter en påbörjad retur krediteras ej.
Maila följande information till info@misslovely.se:
Orernummer
Namn
Orsak till retur
Vilket/vilka plagg som ska retuneras
När ovanstående är gjort kommer du att få en fraktsedel mailad till dig inom kort.
Önskar du byta en vara mot en annan, vänligen lägg en ny beställning på hemsidan. Den nya beställningen kommer då behandlas som en ny order. Tejpa på den nya returfraktsedeln över den gamla fraktsedeln och lämna in ditt paket till samma postombud som du hämtade det på. Om du fick din leverans direkt till dörren, lämna då in ditt paket på närmaste Postnord postombud. Kan du ej printa ut så ber du personalen på postombudet printa ut din returfraktsedel, det är dock viktigt att du har med sändningsnumret som du ser på returfraktsedeln vi mailat dig. Vi krediterar din faktura/betalar tillbaka dina pengar när vi mottagit din retur. Som kund ansvarar ni för paketet ända tills vi mottagit det igen. Observera att mísslovely.se har enligt lag 30 dagar på sig att genomföra en återbetalning vid retur/reklamation.
Du betalar själv returfrakten (99 kr) som dras av från det krediterade beloppet. Vi tar ej emot returer på varor med ett sammanlagt belopp på under 300 kr. Har du köpt en vara för under 300 kr och vill byta? Genomför då stegen som en vanlig retur och skriv "Byte av vara för under 300 kr" som orsak.
Maila följande information till info@misslovely.se, ordernummer, namn, orsak till reklamation samt när och hur felet möjligen kan ha uppstått. Vi återkopplar så fort vi kan. Observera att mísslovely.se har enligt lag 30 dagar på sig att genomföra en återbetalning vid retur/reklamation.
Varje klädexemplar är helt unikt i sitt uförande då våra kläder är handsydda. Detta gör att ett småfel i textilen som knappt är noterbart inte är grund för reklamation. Om du vill reklamera en produkt, bifoga då bilder på den defekta varan i mejlet. Detta underlättar det för alla.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen